زیپو كالا: میزان فروش گوشیهای هوشمند در بازار چین در اولین فصل از سال جاری میلادی تحت تاثیر شروع گسترده و ویروس كرونا ۲۲ درصد كاهش یافته است.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، برمبنای تازه ترین آمار و گزارش های انتشار یافته از طرف کارشناسان و پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت، میزان فروش گوشیهای هوشمند در چین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به زمان مشابه سال قبل تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و افت شدید تقاضای مشتریان با کاهش قابل توجه ۲۲ درصدی روبرو بوده است.
این در حالیست که افت شدید تقاضای مشتریان ناشی از شیوع گسترده و ویروس کرونا به تنهایی در ماه فوریه ۲۰۲۰ یک کاهش بی سابقه ۳۵ درصدی را نسبت به زمان مشابه سال قبل ثبت کرده است.
این کارشناسان همین طور در ادامه گزارش خود به سهم شرکت های تولید کننده موبایل در بازار چین که بدون شک یکی از بزرگترین و مهم ترین بازارهای فروش محصولات مختلف همچون گوشی هوشمند محسوب می شود، اشاره کرده اند.
طبق نمودار زیر می توان دریافت در این بازه زمانی هواوی با اختصاص ۳۹ درصد از این بازار بیشترین سهم فروش موبایل را در این کشور به خود اختصاص داده و عنوان بزرگترین شرکت تولید و عرضه کننده گوشیهای هوشمند را در چین از آن خود کرده است. پس از آن شرکت چینی ویوو و اوپو به ترتیب با اختصاص سهم ۱۸ درصدی و ۱۷ درصدی در رتبه های دوم و سوم این لیست رده بندی جای گرفته اند.
اپل نیز با سهم ۱۰ درصدی در رتبه چهارم سهم شرکت های مختلف در بازار فروش موبایل در چین قرار گرفته است.
منبع: زیپو كالا