نمایشگاه ایران اکسپو با حضور ۳ هزار تاجر خارجی

زیپو کالا: معاون اتاق ایران از برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی های صادرات جمهوری اسلامی ایران) با حضور ۳ هزار تاجر و سوداگر خارجی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آگاهی داد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، علی چاغروند، معاون کمیسیون ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران در نشست معاونت بین الملل اتاق ایران و نمایندگان اتاق های مشترک اظهار نمود: نخستین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی های صادرات جمهوری اسلامی ایران) از سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شده؛ سال جاری هم مقرر است این نمایشگاه در اردیبهشت ماه با پیشبینی حضور سه هزار تاجر و تاجر خارجی از کشورهای مختلف دنیا برگزار گردد.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه در حوزه صادرات در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می شود.
چاغروند افزود: برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو چند هدف شامل افزایش مبادلات تجاری، رونق تولید و اشتغال شرکتهای ایرانی سوق دادن فضای کسب و کار بخش خصوصی به عرصه بین الملل و ایجاد گفتمان جدید اقتصادی-تجاری و صنعتی با کشورهای مختلف دنیا و غیره، دارد.
مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین هم در این جلسه اظهار داشت: باید اول نیازها مشخص شود، وظیفه اتاق مشترک بازرگانی ساختن مسیر ارتباط بین دو کشور است. اما ما چه فهم مشترکی از اتاق ها داریم که می خواهیم این مشکلات را حل کنیم؟ برای همین باید اول سیستم راهبردی ما مشخص شود.
همچنین روشن علی یکتا، نایب رییس اتاق مشترک ایران و روسیه اظهار داشت: اتاق های مشترک شخصیتی مستقلی دارند و زیرمجموعه هیچ جا نیستند و می توانند راهنمایی برای اتاق ایران باشند. ما کارمند اتاق ایران نیستیم. برای رسیدن به هدف های عنوان شده باید ستاد هماهنگی تشکیل گردد که در آن اتاق مشترک باید تعیین کننده است. اتاق مشترک خبرگان تجارت با کشور هدف هستند و باید به این جایگاه اهمیت داده شود.

منبع: