پیش فروش بلیت های اتوبوس اربعین از ۶ مردادماه شروع می شود

زیپو کالا: به گزارش زیپو کالا، یک مقام مسئول از پیش فروش بلیت های اتوبوس اربعین از ۶ مردادماه آگاهی داد و اظهار داشت: بلیت های اربعین بصورت اینترنتی به فروش خواهد رسید.

داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که مجموعاً ۷ هزار دستگاه اتوبوس در سازمان راهداری امکان پیمایش مسافت های طولانی دارد، اظهار داشت: حدود ۱۴ دستگاه ناوگان در سازمان راهداری وجود دارد که تنها ۷ هزار دستگاه در وضعیت مطلوب قرار دارد که امکان پیمایش مسافت های بلند و متوسط را دارند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری در ادامه تصریح کرد: البته این ۷ هزار دستگاه برای جابه جایی زوار اربعین کافی نیست و باید حدود ۲ هزار ناوگان دیگر به این تعداد اضافه شود تا به ۹ هزار دستگاه برسد.
وی اضافه کرد: همینطور حدود ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیگر هم برای جابه جایی مسافرین در مسیرهای داخلی کشور نیاز است و الان ۵ هزار دستگاه اتوبوس کسری داریم که با همکاری بعضی از ارگان ها مانند نیروهای انتظامی، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها این کمبودها تا حد زیادی جبران خواهد شد.
به گفته باقر جوان؛ این قانون الان به وزارت خانه های متولی نهادهای ذکر شده ابلاغ گردیده و تا بتوانیم در بازه زمانی اربعین پاسخگوی نیاز ناوگان جاده ای کشور باشیم.
این مسؤول در انتها خاطرنشان کرد: از ۶ مردادماه پیش فروش بلیت های اتوبوس اربعین حسینی از راه اینترنت به فروش خواهد رسید و اگر ظرفیت مقصدی تکمیل شد، مسافران می توانند با ثبت نام در صف انتظار بلیت اتوبوس، برپایه الویت و تعداد سرویس فوق العاده در آن مسیر مجدد دایر خواهد خواهد شد.

منبع: