۷۹ درصد مجوز شرکت های تعاونی دانش بنیان در دولت سیزدهم دریافت شد

به گزارش زیپو کالا، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ۷۹ درصد از کل شرکتهای تعاونی دانش بنیان در دولت سیزدهم مجوز فعالیت را دریافت کردند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، امروز همایش اقدامات انجام شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارت خانه برگزار گردید. حامد ویس کرمی، معاون بخش تعاون وزیر تعاون. کار و رفاه اجتماعی در این همایش اظهار داشت: اقتصاد تعاون بخش مردمی کشور بوده که بر مبنای تاکید مقام معظم رهبری تعاونی ها یکی از بسترهای تحقق شعار سال است.
وی اضافه کرد: بخش تعاون اصلی ترین شیوه مردمی سازی اقتصاد در جهان است.
معاون وزیر کار با اشاره به اینکه ۱۰۴ هزار تعاونی فعال در کشور داریم، اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری در دولت سیزدهم در قسمت تعاونی ها ۴.۲ درصد رشد داشت.
وی افزود: هم اکنون تعاونی ها دارای ۲ میلیون و ۷۰۰ عضو هستند که ۵۴ درصد از کل تعاونی ها در قسمت تولیدی فعالیت دارند.
معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار نمود: بالغ بر ۸۱ همت تسهیلات بانکی در عرصه تولید هزینه شد. به اضافه این که ۱۳ همت تسهیلات حمایتی از منابع داخلی بانک تعاون هم به این حوزه پرداخت گردید.
این مسؤول دولتی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم در حوزه اشتغال رشد ۷.۸ درصدی در قسمت تعاونی ها تجربه شد، خاطرنشان کرد: ۷۹ درصد از کل شرکتهای تعاونی دانش بنیان در دولت سیزدهم مجوز فعالیت دریافت کردند.
معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: رشد صادرات ۲۴ درصدی محصولات تعاونی ها به خاورمیانه و سایر کشورها از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بود.
ویس کرمی ضمن اشاره به ساخت مسکن اظهار داشت: بالغ به ۱۱۷.۵۰۰ واحد مسکونی در چارچوب تعاونی ها مسکن در دست پیگیری و راه اندازی است.
وی اضافه کرد: امروز ۳۹۲ طرح تعاونی آماده رونمایی است. سرمایه گذاری این طرح ها ۷.۷ همت است که ۸۲ درصد این سرمایه از جانب خود مردم تأمین شد. ۱۸ درصد منابع از منابع داخلی بانکها بود.

منبع: