انجماد بازار کار آمریکا

به گزارش زیپو کالا، آمارهای جدید از انجماد بازار کار آمریکا حکایت دارد. گرچه شرکت ها اخراج های گسترده نداشته اند اما سرعت استخدام کاسته شده است و تعداد کمتری از کارگران به صورت داوطلبانه کار خویش را ترک می کنند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، کارفرمایان آمریکایی در سالهای اخیر کمترین اشتها را برای استخدام کارگران جدید از خود نشان داده اند. این روند یکی از تبعات جانبی کند شدن اقتصاد است، باآنکه این کندی به اندازه ای نیست که کارفرمایان نسبت به تعدیل نیرو احساس نیاز کنند. بر مبنای آخرین نظرسنجی که بامداد روز سه شنبه انتشار یافت، در ماه ژوئن ۵٫۳ میلیون نفر استخدام شد که ۳۱۴ هزار نفر کمتر از ماه می بوده است.
نرخ استخدام در آمریکا، با ۳٫۴ درصد از کل اشتغال، کمترین میزان از ماه مارس ۲۰۲۰ و نیم واحد کمتر از سطح پیش از دوران همه گیری کرونا بوده است. توقف استخدام از جانب کارفرمایان به نفع کارگرانی است که از قبل شاغل هستند. نرخ اخراج و تخلیه به ۰٫۹ درصد رسیده است که پایین ترین سطح در سوابق در ارتباط با سال ۲۰۰۰ به حساب می آید.
فدرال رزرو بامداد روز سه شنبه جلسه دوروزه ای را شروع کرد تا رهبران آن در مورد این که آیا وضعیت وخامت بازار کار بگونه ای هست تا به کاهش نرخ بهره فوریت ببخشد، بحث خواهند کرد. آمار و اعداد استخدامی به این شواهد اضافه خواهند شد. شواهدی بر مبنای این که کارگران اعتماد کمتری به بازار کار و دیگر فرصت های شغلی دارند، ماه هاست که ایجادشده است.
نرخ استعفا، بررسی میزان تمایل کارگران برای ترک داوطلبانه شغل در بازار کار آمریکا روی ۲٫۱ درصد باقی مانده است که پایین ترین رقم از اوت ۲۰۲۰ تابحال به حساب می آید. کارگرانی که به دنبال مشاغل جدید هستند، تقریبا قادر به یافتن فرصت های مشابه سالهای اخیر نیستند؛ اما به نظر می آید افراد شاغل هم اکنون در امنیت به سر می برند.

منبع: