در گفت وگو با زیپو كالا مطرح شد؛ عقب ماندگی صنایع از ساخت نیروگاه

به گزارش زیپو کالا، سخنگوی فراکسیون امنیت انرژی مجلس با انتقاد از روند کند راه اندازی نیروگاه توسط صنایع انرژی بر اظهار داشت: تا حالا حتی یک هفتم نیروگاه های مورد تاکید در تفاهم نامه هم وارد مدار نشده است.

محمد پاک مهر سخنگوی فراکسیون امنیت انرژی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با انتقاد از صنایعی که برخلاف ماده ۴ قانون مانع زدایی از صنعت برق مبادرت به ساخت نیروگاه برای تامین برق خود نکرده اند، اظهار داشت: برخی صنایع مادر و انرژی بر هنوز برای تامین نیازهای خود مبادرت به ساخت نیروگاه نکرده اند در صورتیکه این صنایع موظف می باشند برمبنای قانون، برق خودرا بوسیله راه اندازی نیروگاه تامین کنند.
پاک مهر اشاره کرد: تفاهم نامه ای میان وزارت صمت و نیرو برای اجرای طرح مذکور منعقد شده با این وجود روند راه اندازی نیروگاه توسط صنایع انرژی بر به کندی پیش می رود.
به گفته سخنگوی فراکسیون امنیت انرژی مجلس، تا حالا حتی یک هفتم نیروگاه های مورد تاکید در تفاهم نامه هم وارد مدار نشده است.
وی از پیگیری جدی این مساله توسط فراکسیون امنیت انرژی مجلس آگاهی داد و اشاره کرد: باتوجه به تغییر اقلیم و افزایش مصرف برق، اگر صنایع نیروگاه های خودرا راه اندازی کرده بودند، امروز ناترازی انرژی برق به این شکل وجود نداشت.
این نماینده مجلس اشاره کرد: به طور قطع در فراکسیون برای مکلف کردن صنایع برای تولید برق پیگیری جدی خواهیم داشت.