پیش جلسه ستاد ملی ترانزیت با حضور بذرپاش انجام شد

زیپو کالا: پیش جلسه ستاد ملی ترانزیت بمنظور بررسی مصوبات مورد نیاز این حوزه با حضور وزیر راه و شهرسازی اجرا شد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، جلسه اجرائی سازی بند الف ماده ۵۷ قانون برنامه هفتم توسعه بر اساس تشکیل ستاد ملی ترانزیت، با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و معاونان حوزه حمل و نقل در شقوق مختلف ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای امروز (پنجشنبه، ۱۸ مردادماه) در محل وزارت راه و شهرسازی اجرا شد.
در این جلسه که به عنوان پیش جلسه ستاد ملی ترانزیت برگزار گردید، آخرین آمار و فاکتورهای در رابطه با وضعیت حمل و نقل و لجستیک جهت ارائه در نخستین جلسه این ستاد در دولت چهاردهم که هفته آتی برگزار می شود، مورد طرح و بررسی قرار گرفت.
اهمیت هماهنگ سازی وزارتخانه های در رابطه با حوزه ترانزیت و لجستیک همچون مطالبی بود که در این نشست بر آن تاکید شد و از اهداف تشکیل ستاد ملی ترانزیت نیز هست.
همچنین در این نشست پیشنهادات و مصوبات مورد نیاز حوزه لجستیک و ترانزیت مورد بررسی قرار گرفت که بوسیله دبیرخانه شورای عالی ترانزیت در نخستین جلسه ستاد ملی ترانزیت مطرح می شود و در صورت تصویب، بوسیله رییس جمهوری ابلاغ خواهد گردید.
شایان ذکر است، با کوشش های دولت سیزدهم، تشکیل ستاد ملی ترانزیت که از خواسته های بخش خصوصی فعال در عرصه لجستیک و ترانزیت و ارکان و نهادهای مختلف دولتی بود، در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسید که مقرر است این ستاد نقش هماهنگ کننده در سطوح اجرائی داشته باشد و به ادامه رشد ترانزیت در دولت چهاردهم نیز کمک نماید.