حق کمیسیون مشاوران املاک در حساب بنگاه و طبق نرخ مصوب پرداخت گردد

به گزارش زیپو کالا، دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک اظهار داشت: مستأجران باید از پرداخت حق کمیسیون مشاوران املاک به شکل کارت به کارت اجتناب کنند و پرداخت ها باید از راه دستگاه کارتخوان خود بنگاه صورت گیرد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، یاسر دستمالچیان دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، اظهار داشت: در بازرسی از بنگاه های معاملات املاک مشاهده شده است که حق کمیسیون مشاوران املاک به جای کارت خوان هایی که در بنگاه است کارت به کارت می شود. با عنایت به این که این کار به شکلی مصداق فرار مالیاتی به حساب می آید از مردم می خواهیم تا کمیسیون در دستگاه کارت خوان که متعلق به بنگاه است واریز شود تا در صورت بروز هرگونه اختلاف قابل پیگیری باشد.
دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با تکیه بر این که بنگاه های مشاور املاک مکلف به دریافت حق کمیسیون مصوب هستند، افزود: درصورتیکه بنگاه معاملات املاک حق کمیسیونی بیشتر از نرخ مصوب دریافت کند یکی از طریق های اثبات اینست که قرارداد با فیش واریزی به اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت عرضه شود تا پس از تنظیم گزارش، تعزیرات حکومتی نسبت به آن رای بدهد.
دستمالچیان توضیح داد: به جهت اینکه شهروندان در فصل اجاره ها مشکل نداشته باشند حتما کمیسیون دریافتی را مطابق نرخ نامه که به سبب سهولت کار در اغلب استان ها به شکل QR code طراحی شده و مطابق نرخ نامه واریز نمایند.

منبع: