معاون وزیر صمت: کالاهای فاقد کد رهگیری، قاچاق یا زیرپله ای هستند

به گزارش زیپو کالا، معاون وزیر صمت اظهار داشت: کد شناسه کالا برای کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتیِ رسمی است، بقیه کالاهایی که کد رهگیری ندارند قاچاق یا تولید زیرپله ای هستند که رسمیت ندارند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، محمدمهدی برادران در گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: با وجود تورم در کشور، تورم تولید کننده از تورم کل پایین تر بوده و از ۸۰ درصد در تابستان ۱۴۰۰ به ۲۸.۹ درصد در بهار ۱۴۰۳ رسیده است. این آمارهای رسمی کشور از طرف بانک مرکزی و مرکز آمار است و روند تورم تولیدکننده نسبت به چهار سال قبل سیر نزولی داشته است.
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: باید روند تورم تولیدکننده به یک درصد برسد و این روند کاهش ادامه یابد ضمن این که این روند به خاطر سیاست ها و کوشش های صنعتگران و تولیدکنندگان بوده است.
معاون صنایع عمومی وزیر صمت با اعلان اینکه ۶۳۰ هزار شناسه اختصاصی کالا داریم، اظهار داشت: ۱۴ میلیارد شناسه رهگیری کالا در کشور داریم که فقط برای امسال ۶۰ میلیون قطعه کالا در عرصه لوازم خانگی شناسه رهگیری دریافت کرد.
وی افزود: کد شناسه کالا برای کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی رسمی است، بقیه کالاهایی که کد رهگیری ندارند قاچاق یا تولید زیرپله ای هستند که رسمیت ندارند.
برادران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید سرمایه گذاری صنعتی بیان کرد: تولید بدون کارخانه رسمیت بیشتری پیدا کرده که فرصت مناسب برای سرمایه گذاری جدید است.
وی اشاره کرد: مردم برای آشنایی بیشتر می توانند از راهنمای کسب وکار که ۲۲ رشته تخصصی است از سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت بهره گیرند. ضمن این که برنامه راهبردی صنعتی برای پنج سال آینده نیز تدوین شده است.

منبع: