وزیر صمت: دولت بدنبال مردمی کردن اقتصاد است

به گزارش زیپو کالا، وزیر صمت با اعلان اینکه هدف دولت مردمی کردن اقتصاد است، اظهار داشت: برای حل مشکلات باید همه ذینفعان وارد صحنه شوند برای اینکه اگر دولت می توانست مشکلات را حل کند اساسا تا الان این کار را کرده بود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، سید محمد اتابک وزیر صمت امروز در نوزدهمین نشست هیئت نمایندگان دور دهم اتاق تجاری تهران با اعلان اینکه صنعت با ابرچالش هایی مواجه می باشد، اظهار داشت: این ابرچالش ها ناشی از چالش های قبلی است که به مسائل بغرنج تبدیل گشته و این مسائل در همه حوزه ها مثل صنایع و معادن وجود دارد و امروز گریبان اقتصاد کشور را گرفته است.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم برای حل این مشکلات بصورت مجرد نگاه نماییم شاید قابل حل کردن نباشند برای اینکه خیلی از این مشکلات، مشکلات بین بخشی و کهنه ای است که در صنعت، تجارت و کل اقتصاد وجود دارد.
وزیر صمت افزود: برای حل مشکلات صنعت، معدن و تجارت باید همه ذینفعان وارد صحنه شوند برای اینکه اگر دولت می توانست آنرا حل کند بطور قطع تا الان این کار را کرده بود.
اتابک با اعلان اینکه بطور قطع انتقاداتی وجود دارد، اظهار داشت: باید دقت کنیم که اقتصاد و حاکمیت قوی به هم مرتبط هستند یعنی از حاکمیت قوی اقتصاد قوی ایجاد می شود. در بخش صمت نیز وقتی صنعت، معدن و تجارت قوی وجود داشته باشد بخش خصوصی قوی از آن ایجاد می شود.
وزیر صمت اضافه کرد: بدین سبب منطق کار در این است که همه دست به دست هم دهیم و در این دولت که یک فرصت است و نگاه آن مردمی کردن اقتصاد کشور است از تصدیگری فاصله بگیریم و سیاستگذاری نماییم البته نه فقط شعاری.
وی خطاب به نمایندگان اتاق تهران اظهار داشت: به همین دلیل امروز چند پیشنهاد مشخص دهید و ما نیز به شما چند پیشنهاد مشخص دهیم که در کجا شما می توانید وارد شوید و به ما کمک کنید و مشخص نماییم که در چه جاهایی ما می توانیم به شما کمک نماییم.
وزیر صمت اضافه کرد: اگر این شرایط حاکم شود و بتوانیم صنعت، معدن و تجارت را مردمی نماییم چشم انداز خوبی پیش رو خواهیم داشت ولی اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم مشکلات به آسانی حل نمی گردد.
اتابک اظهار داشت: به همین دلیل از بخش تجارت که امکان عملکرد آن سریع تر است شروع می نماییم و از شما فعالان بخش خصوصی کمک می گیریم.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.