نائب رئیس اتحادیه املاك اعلام كرد؛ افزایش ۱۷ درصدی قیمت مسکن

به گزارش زیپو کالا، نایب رییس اتحادیه املاک اظهار داشت: قیمت مسکن در بازه زمانی یک ساله، ۱۷ درصد بالا رفته است. وضعیت فعلی این بازار یک زنگ خطر جدی برای مستاجرین بشمار می رود برای اینکه قدرت خرید آنها کم شده است.

داوود بیگی نژاد نایب رییس اتحادیه املاک در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که اکنون بازار مسکن برخلاف رسم های دهه های اخیر خود حرکت می کند، اظهار داشت: با عنایت به این که در فصل جابه جایی مستأجران قرار داریم باید رشد آمار معاملات در بازار مسکن چشم گیر بود، در صورتیکه این بازار در رکود شدید همراه با تورم دست و پنجه نرم می کند.
وی اضافه کرد: برمبنای آمار تحولات بازار مسکن که بانک مرکزی طی روزهای اخیر منتشر نموده، منطقه ۵ و سپس مناطق ۱۰، ۲ و ۴ بیشترین میزان معاملات مسکن را ثبت کردند، اما نکته مهم اینجاست که بیشترین تعداد قراردادها مربوطه به آپارتمان های بالای ۲۰ سال است، آمار و روند معاملات مسکن از آن حکایت می کند که قدرت و توان مالی آحاد جامعه برای خرید و اجاره واحدهای نوساز کاسته شده است.
نایب رییس اتحادیه املاک خاطرنشان کرد: شرایط بازار مسکن یک زنگ خطر به حساب می آید و قیمت مسکن نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است. رونق در بازار مسکن تا زمانی وجود دارد که عرضه و تقاضایی باشد اما اکنون با عنایت به شرایط بازار فعلی مسکن تقاضایی وجود ندارد و دیگر مستأجران بدنبال خرید خانه نیستند، برای اینکه قدرت مالی خرید ندارند.
وی ضمن اشاره به این که فعالان بازار مسکن به قانون گذاری دستوری دولت، توجهی ندارند، اضافه کرد: با عنایت به افزایش بالاتر از نرخ تعیین شده، قیمت اجاره بها و مسکن مشخص است که قیمت گذاری در بازار مسکن بدون توجه به قانون گذاری های اخیر صورت می گیرد اما عده ای برخلاف واقعیت تصور می کنند، قیمت مسکن توسط مشاوران املاک افزایش می یابد؛ درحالیکه چنین نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.