تأکید ایران و باکو بر توسعه پروژه های مشترک در حوزه انرژی

به گزارش زیپو کالا، وزیر نفت در دیدار با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان اظهار داشت: توسعه و افزایش همکاریهای دو کشور در حوزه انرژی ضروری و نیازمند زیرساخت های ضروری است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، محسن پاک نژاد وزیر نفت امروز (سه شنبه، ۲۴ مهر) طی دیدار با شاهین مصطفی یف با اشاره به اینکه این دو کشور اشتراک های تمدنی، تاریخی و ملی زیادی دارند که این مورد سبب نزدیکی دو ملت می شود، اظهار داشت: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همسایگان اولویت ویژه ای دارند و دراین میان جایگاه جمهوری آذربایجان هم خاص است ازاین رو امیدوارم در دولت چهاردهم شاهد ارتقا همکاریهای دو کشور باشیم.
وی با اشاره به اینکه حوزه نفت و انرژی یکی از محورهای گسترش روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان است، اضافه کرد: در این حوزه از هرگونه ابتکارهای پیشنهادی جمهوری آذربایجان برای ارتقای سطح همکاری ها استقبال می نماییم.
وزیر نفت با تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک دو کشور با هدف شتاب بخشی به توسعه همکاری ها در حوزه انرژی، معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت را مسئول پیگیری تشکیل و فعالیت در این کارگروه کرد.
آمادگی آذربایجان برای همکاری در پروژه های مشترک نفتی با ایران
در ادامه این دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان ضمن تبریک به وزیر نفت بابت تصدی این وزارت خانه اظهار داشت: الان روابط گسترده ای بین ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد که مبتنی به ریشه های قدیمی است و هدف سفر ما به ایران مرور روابط دو کشور و مذاکره در رابطه با اجرای پروژه های آینده است.
مصطفی یف ضمن اشاره به دیدار روز گذشته (دوشنبه، ۲۳ مهر) با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور دولت چهاردهم اضافه کرد: وی علاقه مند گسترش روابط ایران با جمهوری آذربایجان است، همینطور الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان به روابط متقابل با ایران اهمیت زیادی قائل است و پایبندی خویش را برای اجرای پروژه های درحال اجرا و آینده اعلام نموده است.
وی همینطور از تشکیل کارگروه مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان برای پیگیری و توسعه پروژه های دوجانبه استقبال کرد.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.