مدیرعامل شركت خدمات حمایتی كشاورزی خبر داد؛ تأمین و توزیع ۲۰۰ هزار تن کود دی آمونیوم فسفات در کشور

به گزارش زیپو کالا، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از تأمین و توزیع ۲۰۰ هزار تن کود دی آمونیوم فسفات (DAP) اطلاع داد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ضمن اشاره به آخرین اقدامات این شرکت در مورد اجرای ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین کود دی آمونیوم فسفات اظهار داشت: مطابق ابلاغ وزارت متبوع، این شرکت مکلف شد که امسال مقدار ۲۰۰ هزار تن کود دی آمونیوم فسفات را تأمین و از راه شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بین کشاورزان توزیع کند. با عنایت به شناخت کشاورزان از اثربخشی کود فسفات و نیاز بخش کشاورزی به آن، فورا برنامه تأمین کود دی آمونیوم فسفات از محل تولید داخلی و همینطور واردات، در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ضمن اشاره به تجربه های این شرکت در تأمین انواع کودهای کشاورزی از منابع داخلی و خارجی عنوان کرد: این شرکت در اولین فرصت تأمین دی آمونیوم فسفات را با اولویت منابع داخلی در دستور کار قرار داد و هم اکنون، با عنایت به مقدار قابل توجهی که از این نوع کود تأمین شده، از پایان مهر ماه آمادگی داریم، کود را در اختیار کلیه کشاورزان قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ گونه محدودیتی از نظر نوع کشت و محصول وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در قالب الگوی کشت، حتی کشاورزان سبزی و صیفی کار هم می توانند بعد از دریافت حواله از مراکز خدمات کشاورزی وابسته به سازمان جهاد کشاورزی در کلیه استانهای کشور، به هر میزان که مراکز خدمات مجاز بدانند، کود دی آمونیوم فسفات را از کارگزاری های این شرکت در سرتاسر کشور دریافت نمایند.
رسولی در مورد ذخایر استراتژیک کودهای یارانه ای (اوره، فسفات و پتاس) در کشور اظهار داشت: الان این میزان بیشتر از ۴۵۰ هزار تن هست که مقدار مطمئن و قابل اعتمادی است که ضمن مصرف روزانه، مقادیر بیشتری از تولیدکنندگان داخلی و تأمین کنندگان خارجی، به آن اضافه شده و تلاش شده این مقدار ذخیره تا پایان فصل کشت پاییزه حفظ شود.
بنابر این گزارش، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهم ترین شرکتهای زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که بعنوان اولین و بزرگترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده های کشاورزی در ایران، وظیفه بسیار مهم تأمین و توزیع انواع نهاده های کشاورزی بخصوص کودهای یارانه ای را در کشور برعهده دارد.
این شرکت تابحال این وظیفه حساس را به بهترین نحو ممکن، به انجام رسانده و با وجود تمامی چالش ها در چند سال گذشته بخصوص محدودیت های ریالی و ارزی، تحریم های ظالمانه و …، توانسته است در قالب برنامه ابلاغی تمامی کودهای یارانه ای (اوره، فسفات و پتاس) مورد نیاز کشاورزی کشور را بموقع تأمین کرده و از راه ۳۵۰۰ کارگزار توزیع کود خود، در اختیار کشاورزان سراسر کشور قرار دهد.
گفتنی است که در اوایل مرداد سالجاری طی ابلاغی از جانب وزارت جهاد کشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، این شرکت موظف شد با اتخاذ تدابیر لازم، مقدار ۲۰۰ هزار تن کود دی آمونیوم فسفات (DAP) از منابع داخلی و خارجی تأمین و جهت استفاده در کشت انواع محصولات کشاورزی زراعی، باغی و حتی سبزی و صیفی جات و گلخانه ها در سرتاسر کشور در اختیار کشاورزان قرار دهد.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.