رییس سازمان هواپیمایی اعلام كرد دلیل رعایت نشدن برخی پروتکلهای جدید در پروازها

به گزارش زیپو کالا رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: به سبب این که بلیت تعدادی از پروازها برای ایام تعطیل بالاتر از سقف تعیین شده و حتی گاهی بصورت کامل فروخته شده است، نمی توان در این شرایط، پروتکل جدید کرونائی درباره محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر را در چنین پروازهایی رعایت کرد.

محمد محمدی بخش در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای رعایت پروتکلهای بهداشتی مانند محدودیت۶۰ درصدی پذیرش مسافر به مدت دو هفته است و دائمی نخواهد بود. اما از آنجائیکه بلیت پروازها پیش از این ابلاغیه فروخته شده، امکان اجرای آن وجود ندارد اما اعلام کردیم که در نخستین فرصتی که بلیت به مرز ۶۰ درصد رسید، امکان فروش نداشته باشند و سقف فروش را روی این میزان ببندند اما برای پروازهایی که کمتر از این سقف بلیت فروخته بودند.

چرا محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در بعضی پروازها رعایت نشد؟

وی اضافه کرد: تابع این ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اما باتوجه به در پیش داشتن ایام تعطیلی مانند ۱۳ رجب، بلیت تعدادی از پروازها فروخته شده و نمی توانیم برخی از بلیت های فروخته شده را به مردم بدهیم و تعدادی دیگر را ندهیم. اما آن پروازهایی که تا سقف ۶۰ درصد فروخته بودند را اعلام کردیم که دیگر نمی توانید بیشتر از آن بفروشید و باید تا دو هفته آنرا رعایت نمایند. اما اگر ایرلاینی تا دو هفته بعد از ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا بلیت های یکی یا چند تا از پروازهایش را فروخته باشد، به سبب محدودیت هایی که گفتیم در حقیقت نتوانسته پروتکل مورد نظر را رعایت کند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلان اینکه از همان روزی که ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا به دست ما رسید، رعایت آنرا برای همه ایرلاین ها الزامی کردیم، افزود: در صورت بروز تخلف با شرکت های هواپیمایی مورد نظر برخورد خواهد شد.

منبع: