رونمایی از سردیس ۳۰ کارآفرین برتر کشور

به گزارش زیپو کالا، فاز اول موزه ملی کارآفرینان بزرگ ایرانی با رونمایی از ساخت سردیس ۳۰ نفر از کارآفرینان بزرگ کشور در محل باغ موزه قصر تهران راه اندازی شد و مورد استقبال توریستهای داخلی و خارجی قرار گرفت.
به گزارش زیپو کالا به نقل از مرکز بزرگان صنعت و کسب و کار ایران، رضا یادگاری رئیس هیأت امنای موزه ملی کارآفرینان بزرگ ایرانی روز سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ در مورد اهداف طراحی و ساخت موزه ملی کارآفرینان بزرگ ایرانی عنوان کرد: مقرر است در این موزه سردیس و تندیس یکصد نفر از کارآفرینان بزرگ کشور نصب شود و مورد بازدید علاقه مندان قرار گیرد که در مرحله اول ۳۰ کارآفرین بزرگ کشور شناسایی و سردیس آنها در محل موزه نسب شده است و فاز دوم موزه در مهرماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در دنیای امروز کارآفرینی بعنوان یکی از مهم ترین عوامل توسعه اقتصادی و اجتماعی شناخته می شود و با عنایت به اهمیت این موضوع، ساخت موزه ملی کارآفرینان می تواند نقش بسزایی در آشنایی نسل جوان با زندگی، چالش ها و موفقیت های کارآفرینان بزرگ کشور داشته باشد.

یادگاری افزود: از مهم ترین تأثیرات مثبت این موزه در جهت رشد و توسعه اقتصاد کشور و آینده جوانان میتوان به مواردی همچون الهام بخشی به نسل جوان، آموزش مهارت های کارآفرینی، ترویج فرهنگ کارآفرینی، تاثیر بر رشد اقتصادی، ایجاد شبکه های اجتماعی و حرفه ای و تقویت هویت ملی و اجتماعی اشاره نمود.

بنیانگذار موزه ملی کارآفرینان ایران با اشاره به اینکه موزه ملی کارآفرینان می تواند بعنوان یک منبع الهام بخش برای جوانان عمل کند، عنوان کرد: با نمایش داستان های موفقیت، چالش ها و دستاوردهای کارآفرینان بزرگ، جوانان می توانند با الگوهای واقعی آشنا گردند که نشان داده است موفقیت در دنیای کارآفرینی امکانپذیر است و این الهام می تواند انگیزه ای قوی برای دنبال کردن آرزوها و اهداف ایجاد نماید. وی به ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه تصریح کرد و اظهار داشت: زمانیکه جوانان با داستان های موفقیت آشنا گردند، احتمال بیشتری دارد که خود هم به فکر راه اندازی کسب و کار بیفتند. این امر می تواند به افزایش نوآوری و خلاقیت در جامعه منجر شود و نسل جدیدی از کارآفرینان را پرورش دهد.

یادگاری در مورد جذب توریستهای خارجی و تاثیر آن بر شناخت الگوهای موفق کشور اضافه کرد: موزه ملی کارآفرینان می تواند بعنوان یک جاذبه فرهنگی و تاریخی برای توریستهای خارجی عمل کند. این موزه می تواند به نمایش دستاوردها و موفقیت های کارآفرینان بزرگ کشور بپردازد و بدین سان توجه گردشگر ها را به خود جلب نماید. بازدید از چنین موزه ای نه تنها تجربه ای آموزشی، بلکه فرصتی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ کشور است. بازدید از موزه ملی کارآفرینان به گردشگران کمک می نماید با فرهنگ کارآفرینی و روحیه خلاقیت در کشور ما آشنا گردند.

وی اظهار داشت: این شناخت می تواند تصویر مثبتی از کشور ایجاد نماید و سبب شود که گردشگر ها به فرصت های سرمایه گذاری و همکاریهای تجاری با کشور ما در آینده فکر کنند و همینطور این موزه می تواند بعنوان یک پل ارتباطی بین فرهنگ ها عمل کند و بازدید از آن به تقویت روابط بین المللی منجر شود.

یادگاری افزود: در این موزه در جهت آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با کارآفرینان بزرگ کشور، کتاب زندگی نامه این کارآفرینان را به شکل مجانی به علاقه مندان اهدا خواهیم کرد.

وی از همکاری مدیران شهرداری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ایجاد موزه ملی کارآفرینان برتر قدردانی است.

منبع: