مدیرعامل توانیر خبر داد؛ رشد ۸ و هفت دهم درصدی مصرف برق

به گزارش زیپو کالا، مدیرعامل توانیر با اعلان اینکه امسال رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید، اظهار داشت: در سراسر کشور ۷۰۰ هزار مشترک بدمصرف داریم.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر امروز در نشست خبری ضمن اشاره به این که تابستان بسیار گرمی را سپری کردیم، اظهار داشت: امسال رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید که بر این اساس رشد تقاضا دوبرابر رشد متوسط مصرف در دهه گذشته بود به صورتی که ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات به میزان تقاضا اضافه گردید.
وی افزود: اگر قرار باشد نیروگاهی راه اندازی شود باید ظرفیت ۹ هزار مگاواتی داشته باشد که نیاز به ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: برمبنای اطلاعات دقیقی که از تخمین قبوض برق به دست آمده استفاده از کولرهای گازی روند افزایشی داشته است.
رجبی مشهدی ضمن اشاره به این که رکورد سال قبل را ۴۷ بار پشت سر گذاشتیم که افزایش شایان توجهی نسبت به مدت زمان مشابه داشته است، اظهار داشت: هنوز ما در محدوده تقاضای ۷۰ هزار مگاوات هستیم که در این شرایط نیازمند همراهی مشترکان هستیم البته ۳۱.۵ درصد از مشترکان مشمول پاداش صرفه جویی شدند و پویش یا انرژی تا ۱۵ مهر ادامه دارد.
وی افزود: در کنار این مورد مشترکان پرمصرف هستند که ۱۰ تا ۲۰ برابر مصرف دارند که امسال علاوه بر اخطار قطعی برق و تذکر دریافت نمودند. و می توانند. به سه روش قطع برق نداشته باشند، کاهش مصرف، تامین برق از انرژی های تجدیدپذیر که می تواند در محل مسکن باشد و یا بوسیله تابلوی سبز تامین کنند.
مدیر عامل توانیر افزود: مشترکان بد مصرف ۷۰۰ هزار نفر هستند که ۲ درصد از کل مشترکان می شوند.
وی افزود: در تیر و مرداد این عدد به ۱۸ هزار مگاوات رسید و با عنایت به این که نیروگاه های برق آبی برای کشاورزی و شرب هم مورد استفاده قرار می گیرند ناترازی برق به ۲۰ هزار مگاوات نیز رسید.
در حال تکمیل…

منبع: