وزیر اقتصاد: رشد صنعت بیمه در گرو ارتقای شاخصهای اقتصادی کشور است

به گزارش زیپو کالا، عبدالناصر همتی در آیین تودیع و معارفه روسای کل بیمه مرکزی اظهار داشت ایفای تعهدات بیمه ای در هنگام بروز حادثه می تواند به ارتقای صنعت بیمه در جامعه کمک نماید.

به گزارش زیپو کالا به نقل از بیمه مرکزی جمهور اسلامی ایران، عبدالناصر همتی با تسلیت به بازماندگان قربانیان حادثه تلخ معدن طبس به اهمیت افزایش ضریب ایمنی کار، اشاره نمود و اضافه کرد: افت و خیزهای بیمه ای هم ریشه در تحریم ها دارد و هم تابعی از سایر مؤلفه های اقتصاد کشور است و اگر برای افزایش سهم رشته بیمه های زندگی، برنامه ریزی نشود هدف افزایش ضریب نفوذ بیمه تحقق نمی یابد.
وزیر امور اقتصادی کشور از لزوم رسیدن به رشد هشت درصدی در برنامه هفتم توسعه، خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی نهاد ناظر صنعت بیمه باید در امر نظارت بر عملکرد شرکتهای بیمه گر باشد و این مأموریت باید بدون مداخله گری صورت بگیرد.
وی در این راستا تصریح کرد: نظارت بر توانگری شرکتهای بیمه باید به تدریج در راه استانداردهای بین المللی حرکت نماید که این امر با کاهش تصدی گری بخصوص در قسمت بیمه های اتکایی، قابل انجام خواهد بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر لزوم ایفای تعهدات تمامی ارکان صنعت بیمه، عنوان کرد: نهاد ناظر صنعت بیمه باید با تقویت نظارت هوشمند، مسیرهای تخلفات بیمه ای را مسدود کند و هیچ گونه مماشاتی در این خصوص قابل قبول نخواهد بود.
همتی بر ضرورت ثبات در نهاد ناظر صنعت بیمه بر استیلای نگاه فنی بر تمامی فعالیتهای بیمه کشور سخن گفت و اضافه کرد: توسعه صنعت بیمه با افزایش تعداد شرکتهای بیمه، تفاوت اساسی دارد و باید در قسمت های توسعه محور بیشتر از کمیت به کیفیت ها توجه داشته باشیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در انتها در مورد اهمیت پژوهش در صنعت بیمه خاطرنشان کرد: الحاق پژوهشکده بیمه به مجموعه های دیگر به مصلحت نیست و تلاش می نماییم این نهاد پژوهشی در صنعت بیمه حفظ شود.
شایان ذکر است در انتها این نشست از خدمات علی استادهاشمی در طول تصدی ریاست کلی بیمه مرکزی سپاسگزاری و برای پرویز خوشکلام خسروشاهی در سمت ریاست کلی نهاد ناظر صنعت بیمه، آرزوی موفقیت کرد.

منبع: