كارشناس هواشناسی اعلام كرد؛ ورود موج جدید بارش های پاییزی به کشور از امروز

به گزارش زیپو کالا، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی جدید از امروز، بارش ها در استانهای ساحلی دریای خزر به همراه رعدوبرق تشدید می شود.

صادق ضیائیان رئیس مرکز پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که از امروز (شنبه، ۷ مهر) موج جدید بارش ها وارد کشور می شود، اظهار داشت: شنبه بارش در استانهای ساحلی دریای خزر و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی تشدید می شود و گستره بارش ها به شکل پراکنده در بعضی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق را هم در در خواهد گرفت، البته بارش در ارتفاعات البرز مرکزی به شکل برف خواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: یکشنبه در استانهای البرز، تهران، قم، قزوین و سمنان، رگبارورعدوبرق و در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور و دوشنبه در کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، شرق گیلان، شمال استانهای قم، همدان و مرکزی بارش پراکنده پیشبینی می شود.
به گفته ضیائیان؛ سه شنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف و جوی پایدار پیشبینی می شود.
وی افزود: طی پنج روز آینده در بعضی نقاط استانهای واقع در شمال شرق، شرق، مرکز، استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی، شمال غرب و جنوب غرب کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیشبینی می شود که در بعضی مناطق باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد. امروز خلیج فارس و طی چهار روز آینده دریای خزر مواج است.
رئیس مرکز پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در انتها اظهار داشت: آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده در بعضی ساعت ها رگبار و رعدوبرق و وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۲۱ درجه سانتیگراد و فردا نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده در بعضی ساعت ها رگبار و رعدوبرق و وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۴ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

منبع: