جمع آوری مراکز بدون مجوز استخراج رمزارز اولویت اصلی صنعت برق

زیپو کالا: زیپو کالا: مدیرعامل توانیر با اشاره به برآورد ۱۵۰۰ مگاوات توان مصرفی مراکز بدون مجوز رمزارز در کشور، بر عزم توانیر برای جمع آوری ماینرهای بدون مجوز برای عبوراز اوج بار سال آینده تاکید نمود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی در نشست برخط مقابله با مراکز بدون مجوز رمز دارایی در شر کت های برق منطقه ای و توزیع برق کشور، از عزم توانیر برای جمع آوری این مراکز به عنوان اولویت اساسی صنعت برق آگاهی داد و اصرار کرد که ۷ اقدام برای مقابله با آن پیش بینی شده است.
وی توان مصرفی مراکز بدون مجوز رمز ارز را مطابق پیش بینی ها بالاتر از ۱۵۰۰ مگاوات اعلام نمود که با احتساب سایر برق های بدون مجوز و دستکاری کنتورها تخمین می زنیم به حدود ۳ هزار مگاوات برسد.
رجبی مشهدی با اشاره به تاکید وزیر نیرو بر تشویق انگیزشی و ارتقای شغلی نیروهای صنعت برق که در شناسایی و جمع آوری مراکز بدون مجوز کمک می کنند، اضافه کرد: بطور قطع با سرقت برق به این شکل که سبب می شود تلاش بالاتر از ۱۰۰ هزار نفر نیروی صنعت برق برای تامین برق مردم و به خاطر منفعت طلبی عده ای سودجو به مخاطره بیافتد، برخورد جدی می نماییم.
مدیرعامل توانیر در ادامه اضافه کرد: معضل مراکز بدون مجوز رمز ارز به شر کت های توزیع محدود نمی شود و در سطح شر کت های برق منطقه ای نیز آمارهایی بر اساس فعالیت بدون مجوز این مراکز در صنایع و کارخانه های بزرگ وجود دارد، بدین جهت تلاش شر کت های برق برای جلب همراهی مقامات استانی، قضائی، امنیتی و انتظامی در برخورد با این پدیده، حائز اهمیت می باشد.
وی با تأکید بر این که مقابله با مراکز بدون مجوز رمز ارز را باید از خودمان شروع نماییم، رشد نامتعارف بار مصرفی در شر کت های توزیع برق اصفهان، همدان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و هرمزگان را خاطر نشان ساخت و بر لزوم تشکیل کارگروه استانی مقابله با استخراج کنندگان بدون مجوز رمز ارز و هماهنگی با مراکز امنیتی، قضائی و انتظامی و ارائه گزارش هفتگی اقدامات از طرف شر کت های برق اصرار کرد و در این ارتباط از ایجاد یک داشبورد مدیریتی جهت ارائه گزارش های استاندارد و ارزیابی عملکرد شرکتها در توانیر آگاهی داد.
سپس این جلسه جلوه متحرک تولید شده توسط روابط عمومی توانیر درباب آگاه سازی پدیده رمزارزهای بدون مجوز و معضلات گسترش آن در شبکه برق کشور به نمایش درآمد که مدیرعامل توانیر از مدیران عامل شر کت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق خواست تا آنرا به شکل گسترده در فضای مجازی و شبکه های استانی خود پخش کنند.
در ادامه، معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر و مجری طرح مقابله با استخراج رمز ارزهای بدون مجوز صنعت برق، رشد بار نامتعارف تعدادی از شر کت های توزیع و تحلیل تغییرات نرخ دلار و رمز ارز را از دلیلهای توجه ویژه به این مساله مطرح کرد.
محمد اله داد تعداد مزارع مجاز دارای پروانه تولید رمز ارز در کشور را ۲۵۲ مزرعه با ۲۷۱ مگاوات دیماند مصرفی ذکر کرد که هم اکنون بار مصرفی این بخش به ۶.۲۷ مگاوات است.
وی همین طور از کشف حدود ۱۰ هزار مزرعه استخراج بدون مجوز و جمع آوری ۲۳۱ هزار و ۴۱۸ دستگاه ماینر با دیماند برآوردی ۵۸۰ مگاوات تا حالا آگاهی داد.
اله داد با اشاره به امحای ۱۵ هزار و ۲۷۰ دستگاه ماینر در کشور، از راه اندازی سامانه پیامکی دو طرفه بمنظور ارتباط با همکاران رسمی، پیمانی، شرکتی همین طور نیروهای خدوم سیم بان، مأموران قرائت، نگهبان و… بمنظور شناسایی و معرفی استخراج کنندگان بدون مجوز رمز ارز آگاهی داد که از محرمانگی برخوردارست و گزارشهای همکاران فقط به مدیران حراست شر کت های زیر مجموعه ارسال می شود.
وی همین طور از عدم محاسبه قبوض صادره رمز ارز بدون مجوز در درصد وصولی شر کت های برق و استرداد کل مبلغ وصول شده صورتحساب های صادره برای مراکز بدون مجوز به شرکت مربوطه، جهت تامین هزینه های عملیاتی هر شرکت آگاهی داد.
در ادامه این جلسه که با ارائه مجتبی قربانی مدیرکل دفتر مرکزی حراست توانیر پیرامون هماهنگی شر کت های برق با مراجع ذی ربط استانی و اهمیت اقدامات مردم محور در مقابله با مراکز بدون مجوز رمز ارز و همین طور استفاده از ظرفیت
شورا یاری ها، دهیاری ها و مساجد پیگیری راهکارهای جدید شناسایی و استفاده از ظرفیت شر کت های دانش بنیان در این خصوص همراه بود، مهندس سفیدمو مجری نظارت و ساماندهی استخراج رمز دارایی های توانیر از امحای دستگاه های ماینر در ۱۱ استان کشور مطابق دستور مدیرعامل توانیر آگاهی داد که تا انتهای سال در ۲۰ استان باقیمانده به اجرا در می آید و تا حالا ۷۰۰ میلیون تومان پاداش به عاملان شناسایی ماینرهای بدون مجوز پرداخت شده است.
در آخر این جلسه اقدامات شاخص و عملکرد برخی از شر کت های توزیع برق در مقابله با رمزارزهای بدون مجوز ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.