زیپو كالا: معاون فرابورس ایران اظهار داشت: اصولا در بازار پایه فرابورس چیزی تحت عنوان پذیرش وجود ندارد و شركت ها صرفا در این بازار درج می شوند و پذیرش بایستی در بازارهای اول و دوم فرابورس، صورت بگیرد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از شبكه خبر، بهنام محسنی، معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران، درباب واگذاری باشگاههای استقلال و پرسپولیس، اظهار داشت: سوژه مهمی كه باید به آن توجه كرد این است كه اصولا در بازار پایه فرابورس چیزی تحت عنوان «پذیرش» وجود ندارد و شركت ها صرفا در این بازار «درج» می شوند؛ پذیرش بایستی در بازارهای اول و دوم فرابورس صورت بگیرد. وی درباب آخرین وضعیت این دو باشگاه و دلیل تاخیرهای صورت گرفته در واگذاری آنها اظهار داشت: هنوز به صورت رسمی اطلاعات مربوط به صورت های مالی سرخابی ها به فرابورس ارائه نشده است. محسنی با اشاره به مفاد بند ۳ تبصره ۲ قانون بودجه در سال ۹۸، به تكالیف مجلس شورای اسلامی برای واگذاری دو شركت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس در فرابورس پرداخت و اظهار داشت: برمبنای بند مورد اشاره، وزارت ورزش و جوانان مكلف است با همكاری سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس، شرایط لازم برای واگذاری سهام شركت های استقلال و پرسپولیس را تا اختتام شهریور فراهم آورد و در مرحله پس از آن است كه، اساسا سوژه ورود این شركت ها به بازار پایه فرابورس مطرح می شود. معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران، یكی از موارد اصلی كه برای درج شركت ها در بازار پایه فرابورس لازم است را سهامی عام بودن آنها به منظور شمولیت عرضه نزد سازمان بورس عنوان نمود و اضافه كرد: در این زمینه شركت فرهنگی استقلال با مشكل سهامی خاص بودن مواجه می باشد و نیاز دارد كه مراحل تبدیل شخصیت حقوقی از سهامی خاص به سهامی عام را طی كند. محسنی درانتها بحث احصاء دارایی های مشهود و نامشهود این شركت ها نظیر مالكیت معنوی مربوط به برند آنها را نیز بیان كرد و گفت: این شركت ها بایستی برای ثبت برند خود در اداره مالكیت معنوی اقدام نموده و با شناسایی این دارایی، آنرا در صورت های مالی خود منعكس كنند. ضمن اینكه با عنایت به نظر قانون گذار درباب عرضه عمومی شركت های استقلال و پرسپولیس، بایستی سوژه تعداد سهام عرضه شده آنها نیز مشخص شود.
منبع: زیپو كالا